Zapraszam do polubienia mnie na Fb!

10 października 2015

Gry nielogopedyczne na zajęciach logopedycznych

Zanim przejdę do właściwego wpisu, mała informacyjka dla niewtajemniczonych:

Drodzy Bywacze Logozabaw!
Ostatnio dodaję regularnie nowe materiały bez tworzenia nowych wpisów  (na razie przy wpisach o wojnie Piotrusia, o grze w Rycerzy i Tarcze oraz o logopedycznych stópkach). Dziś lub jutro dołożę przygotowane już karty-tarcze dla dźwięcznej głoski [v]* Osoby, które chcą na bieżąco dowiadywać się o nowych materiałach do pobrania dodanych do starych wpisów, zapraszam do odwiedzania fanpage'a logozabaw.

Polubienie strony z pewnością jest wyrazem życzliwości, który doceniam, jednak nie jest ono ani wystarczające, ani konieczne, żeby dowiadywać się o wszystkich wpisach. Trzeba albo regularnie wchodzić na profil, albo polubić i(!) kliknąć "otrzymuj powiadomienia".

Dziękuję za uwagę i zapraszam do przeczytania dzisiejszego wpisu:

Gry nielogopedyczne na zajęciach logopedycznych

Bywają wyjątkowo przydatne, uniwersalne i - często - mają konkurencyjne ceny.

Gra Connect4, którą tu prezentuję (na zdjęciu w wersji mini), ma wiele tańszych zamienników, a jest dosłownie kochana przez dzieci.

Na zajęciach używamy jej do tradycyjnej gry lub dowolnego wrzucania kółek przez dziecko - to ono decyduje, w jaki sposób chce się bawić. Jedynym - niezbyt dla niego uciążliwym - ograniczeniem jest to, że przy każdym wrzuceniu kółeczka powtarza za mną sylabę, słowo lub zdanie :)

Dzieci i ja jesteśmy bardzo zadowoleni z tej zabawki :-)

W podobnej funkcji planuję w najbliższym czasie wykorzystać wiszące małpki i pszczółki w ulu, nadałyby się też bierki i pchełki. Gdybym miała pingwiny na górze lodowej lub Jengę, na pewno i one byłyby skrzętnie wykorzystywane! 

A może i Wy macie do zaproponowania świetne zabawki, które i do takiego użycia się nadają? Chętnie przekazałabym taką listę rodzicom moich logopedycznych dzieci :)



*

*W moich kartach-tarczach dla głoski [w] obrazki są dobrane specjalnie dla dzieci, które utrwalają dźwięczną realizację głoski [v] i w wyrazach, w których prawidłowo tę głoskę realizują, wszystkie inne głoski również wymawiają dźwięcznie.

Wybrałam wyrazy, które nie zawierają głosek bezdźwięcznych. Tylko na ostatniej stronie pojawiają się głoski bezdźwięczne w wygłosie. Jeśli dziecko ma z nimi problem nawet w tej pozycji, proponuję nie drukować ostatniej strony.

2 komentarze:

  1. Dobrze jest wiedzieć, że nie tylko ja się tak z dziećmi bawię :) tak, bawię się w pracy! W podobny sposób wykorzystuję każdą jedną grę planszową. Dziecko, zanim rzuci kostką, musi wykupić rzut - w zależności od głoski i etapu ćwiczeń - izolacja, sylaba, wyraz, zdanie, a może rym, skojarzenie lub słowo na zadaną głoskę :) ograniczeń nie widać, a utrwalanie wygląda zupełnie inaczej :) więc bawmy się. Dziękuję za garść inspiracji na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ograniczeń nie widać" - i to jest w logopedii najlepsze! W jakim mieście się Pani bawi z dziećmi?

      Usuń

Możesz anonimowo lub podpisując się napisać miły, odkrywczy, krytyczny bądź zabawny komentarz :)